.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ممنوعیت مصرف چای خارجی در ادارات گیلان
شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود، تا همه مردم ایران از چای داخلی گیلان استفاده کنندو چای خوش رنگ و طعم این استان به عنوان یکی از کالاهای ثابت در سبد خانوارها قرار گیرد.

روح الله قهرمانی گفت: دستگاههای اجرایی باید در خصوص مصرف چای داخلی دقت بیشتری داشته باشند و از مصرف چای خارجی به طور جدی پرهیز کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، قهرمانی استاندار گیلان عصر پنجشنبه در نشست ستاد امور چای در رشت، افزود: مردم ایران باید از چای داخلی استفاده کنند‬ تا رونق صنعت چای داخلی بیشتر تقویت شود.

وی همچنین گفت: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود، تا همه مردم ایران از چای داخلی گیلان استفاده کنندو چای خوش رنگ و طعم این استان به عنوان یکی از کالاهای ثابت در سبد خانوارها قرار گیرد.

قهرمانی، استاندار گیلان که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و هیئت دولت در امور ساماندهی چای انتخاب شده‌است، گفت: تفویض اختیار رئس جمهوری و هیئت دولت به استان گیلان در خصوص ساماندهی امور جرایی تولید، فرآوری و بازرگانی چای مسئولیت گیلانی را سنگین تر می‌کند.

وی اظهارداشت: همه مدیران و مسئولان استانی باید در زمینه ساماندهی وضعیت چای و ارائه ساختار موثر در خصوص ارتقای این صنعت تلاش مضاعف داشته باشند.

قهرمانی گفت: به منظور حمایت از چایکاران سختکوش در خصوص افزایش قیمت خرید مرحله دوم برداشت برگ سبز چای، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و با پیگیری‌های مستمر نتایج قابل قبولی نیز به دست آمده‌است که از چند روز آینده نسبت به پرداخت تفاوت قیمت خرید برگ سبز در مرحله دوم در حساب کشاورزان اقدام خواهد شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: با در نظر گرفتن مسئولیت استان در خصوص امور مرتبط با چای، برنامه ریزی برای سال آینده در زمینه کیفی کردن برگ سبز چای امری ضروری به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: تا اواسط مهرماه سال جاری باید وضعیت بهزراعی، قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای، چگونگی تحویل و سایر موارد مربوط به چای تعیین تکلیف شوند و پس از افزایش قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای، کیفیت به عنوان مهمترین عامل قرار گیرد.

قهرمانی بر ساماندهی چای تاکید کرد و گفت: برای تحقق این امر باید تمام توانایی‌های موجود در استان استفاده شود.

وی افزود: تمام کارخانجاتی که از گذشته بدهکار بانک‌های عامل هستند می توانند با مراجعه به بانک‌ها وضعیت خود را برای خرید چین سوم برگ سبز چای ، سرمایه در گردش دریافت کنند و توزیع جغرافیایی کارخانجات درمرحله سوم خرید برگ سبز چای باید مورد توجه مسئولان باشند.

جلسه‌ای به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت چای روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل چای شمال، رئیس سازمان بازرگانی و تعدادی‌ از فرمانداران و مدیران شهرستان‌های چای خیز گیلان در محل استانداری گیلان تشکیل شد.

در این جلسه کمیته‌های تولید برگ سبز چای، فرآوری برگ سبز و کمیته بازرگانی چای خشک به تصویب رسید و هریک از این کمیته‌ها موظف شدند با برگزاری جلسات مستمر کارشناسی نتیجه فعالیت‌های خود را به ستاد اصلی ساماندهی امور چای اعلام نمایند تا پس از بررسی به مرحله اجرا برسد.

ستاد ساماندهی امور چای به ریاست استاندارگیلان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و هیئت دولت هر هفته به طور مستمر در خصوص ساماندهی امور چای در استان گیلان برگزار می‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.